خیلی جنگیدم ولی نشد

خیلی جنگیدم ولی نشد
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

و ابن السبیل...

شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۲، ۰۴:۰۵ ب.ظ

به نام خدا


هر وقت چیزی می خواهد مظلوم می شود. مثلا" وقتی که مامانمان نیست و می خواهد برایش کوکوسیب زمینی درست کنم، صدایش را آرام می کند و می گوید. یا وقتی می خواهد اجازه استفاده از اینترنت را بگیرد، یا مواقعی که می خواهد موبایل درب و داغانم را قرض بگیرد.

امروز که از مدرسه آمده بود مظلوم شده بود. غذایش را خورد و ساکت یک گوشه نشست و بعد با صدای آرام گفت: " آبجی تو اینترنت از این خیریه میریه ها هست؟‌ " بی شعورانه خندیدم و گفتم: " برای خودت می خوای؟ " مظلوم تر شد و گفت : " تو چی کار داری حالا بگو هست یا نه؟ " بی اعتنا جواب دادم. انگار کمی امیدوار شده باشد گفت: " پس برو واسه من یکی بنویس!"

چشمانم را کمی تنگ کردم و گفتم: " پول برا چی می خوای؟ مشکوک می زنی ها"

کمی حرفش را مزه مزه کرد. بین گفتن و نگفتن مانده بود. مثل همیشه روش سمج شدندم را پیش گرفتم و آخر سر گفت: " یکی از بچه های مدرسه مون می خواد از طرف مسجدشون بره مشهد، پول نداره. "

و من لال می شوم، آنقدر لال می شوم که بادکنک توی گلویم دوباره باد می کند و از خودم خجالت می کشم که می خواستم با علمم دردی از مردم دوا کنم اما علمم به کارم نیامد و حالا توی دردهای خودم هم مانده ام. از خودم و این همه سال زحمت بی نتیجه حالم به می خورد.


نمی دانم چه کار کنم، فقط در دلم می گویم : " آخه چرا یکی نباید انقد پول داشته باشه که بره مشهد... "


و دلم می گیرد سخت دلم می گیرد و دلم می پوسد و شرمنده ام و جز شرمندگی چیز دیگری برای محمد ندارم...

  • شن

نظرات  (۸)

من حاضرم کمکش کنم بره امام رضا :)
میتونم ؟ 
پاسخ:
شما خیلی مهربونی. اجرت با خود آقا.
بله. توضیحات رو برات تو کامنت می گم.
  • خارج ازچارچوب
  • وقتی یه نفر پول نداره بره مشهد هم خودش هم اطرافیانش تو امتحان قرار میگیرن
    پاسخ:
    معلومه طلبه هستین ها.
    بله حق با شماست و باید سعی کنند که از این امتحان سربلند بیرون بیان.
  • رایحه جعفری
  • سلام 
    بسیار زیبا قلم زده بودی. 
    احسنت. 
    انشاالله که همه ی اونهایی که پشت در مونده اند، را خود حضرت راه بده...

    خسته شکسته ام و به سختی رسیده ام
    پشت درم بگو که مرا تو بیاورند.
    پاسخ:
    سلام
    ای بابا چوب کاری می کنی ممنون تعریف نداشت که.
    خدا کنه.

    دلم می خواهد در صحنت گم شوم آقا آنقدر گم تا مرا پیدا کنی...

    دل آدم میسوزه. حرمم به خاطر بی پولی نره کجا بره....

    پاسخ:
    گم شوم...چقدر دلم می خواهد من هم گم شوم...
    نمی دونم...نمی دونم...
  • بهنام جعفری
  • اگر (او) بخواهد به هر طریقی می شود!
    حتی با انداختن ش تو دل یه بچه می تونه درستش کنه.
    فقط کافیه خود آقا بخواد و خودش!
    همین.
    پاسخ:
    بله. باید آقا صداش زده باشه که صداش زده و ان شاالله اربعین راهی میشه.
  • مـَـ ه جَـبـیـטּ
  • ازین مظلومیتایی کِ داداش محمد منم داره ...

    » امام رضا میطلبه .. چ با پول چ بی پول ..
    پاسخ:
    ولی شیطنت هم داره ها!

    حل شد مشکلش خدا رو شکر.
    ramze oburo ro az ki bayad begirim?
    پاسخ:
    از من!
    khob bedin ramzo
    پاسخ:
    نمی دونم چرا همین طوری اتفاقی ها! ip  شما با ip خانم sara  و البته یه نفر دیگه یکیه؟!!! اتفاقی بوده یعنی؟ گمان نکنم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">