خیلی جنگیدم ولی نشد

خیلی جنگیدم ولی نشد
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

غروب جمعه

جمعه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۶:۲۵ ب.ظ

چه انتظار عظیمی نشسته در دل ما

همیشه منتظریم و کسی نمی آید

 

صفای گمشده آیا

بر این زمین تهی مانده باز می گردد ؟

 

اگر زمانه به این گونه

ــ پیشرفت این است

مرا به رجعت تا غار

ــ مسکن اجداد

مدد کنید

که امدادتان گرامی باد

 

همیشه دلهره با من

همیشه بیمی هست

که آن نشانه ی صدق از زمانه برخیزد

و آفتاب صداقت ز شرق بگریزد

 

همیشه می گفتم:

چقدر مردن خوب است 

چقدر مردن

(در این زمانه که نیکی 

حقیر و مغلوب است)

خوب است.

*حمید مصدق"

  • شن

نظرات  (۱۰)

اینها متمدنهای همون کسی هستن که قراره بیاد.
منظور حمید مصدق از غروب جمعه واینکه منتظر هستیم و کسی نمی آید به ظهور مربوط میشه همون کسی که میگیم شاید این جمعه بیاید و نمی آید.
پاسخ:
انهم یرونه بعیدا و نریه قریبا...
..شعرهای حمید مصدق را دوست دارم.
دوست می دارم حمید مصدق را
و شعر هایش را ...!

قسمت آخر شعر عالی بود ... چقدر مردن خوب است.....
من بسیار بسیار این شعر رو دوست دارم و دنبال کاملش بودم.مرسی اولاً
بعدم انقدر توروخدا راحت از مرگ نگید.البته میگن مرگ برای مومن بسیار شیرینه. اما من یکی خودم به شخصه وقتی دوهفته پیش تا پای مرگ رفتم فهمیدم آدمش نیستم.انقدر بعدش که بهش فکر میکردم ترسیده بودم که قالب تهی کردم. من که اصلاً آمادگیشو ندارم.منظورم دلبستگی به این دنیا و اینکه من جوونم و حالا آرزو دارم نیست اتفاقاًهیچ دلبستگی به این دنیا ندارم،منظورم اعمال آدمه،اگر نرسیم جبران کنیم جداً اون دنیا بسی سختره ثانیاً...
ببخشید خیلی پرحرفی کردم
وای خدا نکنه دوسی آرزوی مردن خوب نیست...
قالب هم مبارک باشه
پاسخ:
تینا جانم گاهی مردن تنها تسکین درد انسانه...
مطمئن باش که باز میاد...
همون طور که 1بار وارد قلبت شده و نهال وجودشو تو قلبت کاشته اطمینان داشته باش واسه آبیاریش دوباره بر میگرده.
مهم نیست که با چشم سر بتونیش ببینی ، همین که با چشم دل دیدیش بهترین زیارته...
پاسخ:
من کجا و اون کجا.حالا خیلی راه مونده. ممنون بابت حس خوبت نسبت به من.
خواهش میکنم گلم
چیزی جز حقیقت نیست.
سلام الهه جون! خوبی مهندس؟؟؟؟
آخه عزیزم چرا انقدر حزن آلود؟؟
گریه ام گرفت!
ما آدما عادت داریم وقتی کم میاریم تو زندگی بجای اینکه به خدا توکل کنیم و از ائمه کمک بگیریم میشینیم و آیه یأس میخونیم و ناله می کنیم که ای کاش مرگ ما برسه . شایدم خیلیا اینجور نباشن که واقعا خوشبحالشونه.چون خدا رو انقدر که میگن قبول داریم باورش دارن و کاربردی از حضور خدا تو مراحل زندگیشون استفاده میکنن.!
توکت به خدا باشه گلم
ایاک نعبد و ایاک نستعین

خواهر خوبم! تو این ایام قشنگ خدا برام دعا کن
من که دعاگوی هم اسمم هستم
پاسخ:
کاش ایمانم اینقدر بود که می تونستم کم نیارم...
این شعر حمید مصدق رو همیشه با خودم زمزمه می کنم ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">